Pechhulp

Pechhulp

Staat u met pech langs de weg? Wij komen helpen! Bel ons nu.
088 – 24 24 724
  • 24/7 pechhulp service
  • Voor alle soorten voertuigen

  • Vervangend vervoer mogelijk

  • Berging van voertuigen door heel Europa

Ondanks dat stranden vervelend is, lukt het ons toch om iedereen tevreden te krijgen.

Pechhulp Service

Hooikammer Berging

Pech onderweg?

Met pech langs de weg komen te staan, overkomt bijna iedereen wel een keer. Toch blijft het altijd een vervelende en soms zelfs onveilige situatie. Het tijdig inschakelen van pechhulp is daarom belangrijk. Op deze pagina vindt u alles wat u moet weten over het melden van pechhulp, reparatie op locatie, vervangend vervoer, autoberging en de kosten van pechhulp.

088 – 24 24 724

Pechhulp melden  

Wanneer u stil komt te staan op de weg is het belangrijk om snel pechhulp in te schakelen. Maar nooit voordat u voor uzelf en de andere weggebruikers een zo veilig mogelijke situatie gecreëerd hebt. Zet daarom eerst uw alarmlichten aan, trek een veiligheidshesje aan en plaats ongeveer 30 meter achter uw voertuig een gevarendriehoek. Wanneer u met pech langs een autosnelweg staat, neem dan altijd plaats achter de vangrail en wacht op hulp.

Wanneer u voor uzelf en de andere weggebruikers een veilige situatie gecreëerd hebt, belt u de pechhulpdienst en komen wij u helpen. Wij verzorgen pechhulp en berging voor alle soorten voertuigen: van motoren en auto’s tot vrachtwagens.

Pechhulp onderweg

Reparatie op locatie

Aangekomen op uw locatie gaan we eerst kijken of we het voertuig ter plekke kunnen repareren met een veilige tijdelijke oplossing of zelfs definitief het probleem kunnen verhelpen. Is repareren niet meer mogelijk? Dan zorgen we ervoor dat de auto zo snel mogelijk van de weg komt.

088 – 24 24 724
info@hooikammerautomotive.nl

Kosten pechhulp service

Met pech langs de snelweg komen te staan, kan gevaarlijke situaties opleveren. Het is daarom van groot belang om uw voertuig zo snel mogelijk van de weg te krijgen. De sleep vanaf de snelweg naar de eerstvolgende veilige locatie wordt door Rijkswaterstaat betaald. Op de veilige locatie kan de pechhulp uitgevoerd worden: de kosten hiervoor zijn voor u als bestuurder, maar worden in de meeste gevallen vergoed door uw autoverzekering. Indien u op een andere locatie dan de autosnelweg stil komt te staan, worden de kosten voor pechhulp en berging ook vergoed door uw autoverzekering, mits meeverzekerd. 

Vervangend vervoer

Wij zorgen er altijd voor dat u alsnog op uw plaats van bestemming komt – waar dat ook is. Mocht uw voertuig gesleept moeten worden dan regelen wij vervangend vervoer of we zorgen ervoor dat een taxi u naar uw eindbestemming brengt. In overleg is er ook direct transport mogelijk, zodat de bestuurder en eventuele passagiers mee kunnen rijden naar de eindbestemming.

Wist u dat de kosten voor onze pechhulp inclusief eventueel gebruik van vervangend vervoer of een taxi in 9 van de 10 gevallen volledig gedekt worden door uw autoverzekering?

Wilt u onze pechhulp inschakelen of heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op, wij staan dag en nacht voor u klaar. 

Ik heb autopech op de snelweg, wat nu?

Kunt u verder rijden?

Rij indien mogelijk door naar een veilige plek, zoals bijvoorbeeld een parkeerplaats. Neem vervolgens contact op met het alarmnummer van uw pechhulpverzekering of bel ons direct op via 088 – 24 24 724

Kunt u niet verder rijden?

  • Plaats uw auto op de vluchtstrook, zet uw alarmlichten aan en draai de voorwielen naar de vangrail toe.
  • Neem samen met eventuele inzittenden plaats op een veilige plek achter de vangrail.
  • Zet een gevarendriehoek ongeveer 100 meter achter uw auto.
  • Bel uw pechhulpverlener of bel ons direct op via 088 – 24 24 724.
  • Is er sprake van acuut gevaar? Bel dan 112.

Wanneer u belt om een pechgeval op de autosnelweg door te geven is het belangrijk om uw locatie te weten. De nodige informatie vindt u op de hectometerpalen langs de snelweg. Hier vindt u het wegnummer, de rijrichting, het hectometernummer en eventueel een markering voor een op- of afrit.

Ik heb autopech op een niet-snelweg, wat nu?

Kunt u verder rijden?

Rij dan door naar de eerstvolgende veilige plek, zoals bijvoorbeeld een parkeerhaven of een tankstation. Regel daar de afhandeling met uw pechhulpverlener of neem direct contact met ons op via 088-2424724.

Kunt u niet verder rijden?

Parkeer dan uw auto in de berm, zet uw alarmlichten aan en draai de voorwielen naar de berm toe. Verlaat de auto aan de kant van de berm. Neem vanaf een veilige plek contact op met het alarmnummer van uw pechhulpverlener of bel ons rechtstreeks op via 088-2424724. Wij verzorgen pechhulp voor garagebedrijven, transportbedrijven en particulieren, ook zonder abonnement.

Politie

Bij autopech is het niet van belang dat de politie erbij is geweest. Is er toch sprake van acuut gevaar voor u of uw medeweggebruikers? Bel dan 112.

Ik heb autopech, maar heb geen pechdienst service. Wat doe ik?

Neem rechtstreeks contact op met onze autohulpdienst via 088-2424724. Hooikammer helpt tegen een vast tarief per hulpverlening. U hoeft niet lid te worden en u betaalt eenvoudig contant, per pin of online.

Ik wacht op de pechhulpdienst, wat doe ik?
  • Zorg dat u altijd op een veilige plek staat te wachten, bijvoorbeeld achter de vangrail of in de berm.
  • Blijf telefonisch bereikbaar. Zo kan de pechhulpdienst u bereiken voor vragen.
  • Denk goed na over wat er is gebeurd met uw auto. Hoe beter u kunt omschrijven wat er mis is gegaan met uw auto, hoe beter de pechhulpmonteur u kan helpen.
  • Trek een veiligheidshesje aan, zo bent u goed zichtbaar voor andere weggebruikers.
Wat gebeurt er als de autohulpdienst mijn auto niet ter plaatse kan repareren?

Als uw auto niet gerepareerd kan worden, zal deze naar een garage worden gebracht. Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er verschillende opties:

  • Uw auto wordt naar de dichtstbijzijnde merkdealer gebracht.
  • U heeft de mogelijkheid om uw auto naar een garage/dealer naar keuze te laten brengen.
Als mijn auto niet direct gerepareerd kan worden, hoe kom ik dan thuis?

Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen, zijn er meerdere opties om thuis te komen:

  • U rijdt mee naar de garage met de autohulpdienst en krijgt daar een huur- of leenauto.
  • In sommige gevallen kan de autohulpdienst u thuis afzetten.
  • U krijgt op locatie van de autohulpdienst een vervangende auto of een taxi
Krijg ik altijd een vervangend vervoer bij pech?

Afhankelijk van uw pechhulpverzekering heeft u wel of geen recht op vervangend vervoer bij pech. U vindt deze informatie in uw polisvoorwaarden. Neem bij twijfel contact op met uw verzekeraar.

Wat moet ik doen voordat ik mijn vervangende auto terugbreng?
  • Neem uw huurcontract mee.
  • Zorg dat de auto is afgetankt.
  • Zorg dat de auto netjes en schoon wordt ingeleverd.
  • Haal al uw persoonlijke spullen uit de auto.
  • Plan vooraf uw terugreis vanaf de inleverlocatie.
Mag ik mijn vervangende auto inleveren zonder te tanken?

Nee, een vervangende auto moet altijd afgetankt ingeleverd worden. Ook als u maar een relatief klein stuk heeft gereden. Tank uw vervangende auto dus altijd af en neem de tankbon mee naar de inleverlocatie.

Kan ik alle vervangende auto’s inleveren bij Hooikammer?

Nee, dat hangt af van welk bedrijf of welke verhuurmaatschappij de vervangende auto is. Bel vooraf met Hooikammer Automotive via 088-2424724 om te informeren of u uw huurauto bij ons kunt inleveren.

Kan ik de huur van een vervangende auto ook zelf verlengen?

Dat hangt af van de verhuurder van de vervangende auto. Hooikammer Automotive fungeert enkel als depot voor een aantal vervangende vervoersorganisaties. Wij hebben dus geen invloed op de voorwaarden van de huurovereenkomst. Wilt u uw vervangende auto langer huren? Neem dan direct contact op met de verhuurmaatschappij.