Bedankt

Bedankt voor het doorsturen van uw vraag. Wij zullen u zo spoedig mogelijk per e-mail antwoorden.

Berging

Aanrijding op onderliggend wegen net.

Als u een aanrijding heeft gehad en u vertrouwt het niet om verder te rijden dan kunt u via het alarmnummer op uw groene kaart (van uw verzekering) een berger laten komen maar u kunt ook rechtstreeks ons bellen 088 – 24 24 724. Voor de berger is het niet van belang dat de politie erbij is geweest. Wilt u dat de politie komt bel dan 0900-8844.

Zorg eerst voor uw eigen veiligheid en de overige betrokkenen.

Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto.

Zorg dat uw weet waar u staat (zoek een groene hectometerpaal) en bel met 112. Het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) van de gezamenlijke verzekeraars zal verzorgen dat er direct een berger wordt ingeschakeld.

U kunt de volgende zaken doen als u staat te wachten:

  • Bewaar de rust! Niemand veroorzaakt expres een aanrijding. Ga respectvol met de tegenpartij om.
  • Wissel gegevens uit en maak alvast een begin met het invullen van het schadeformulier.

Ja! Het is mogelijk dat wij uw auto bij u thuis afleveren. Het is wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering voor het aftekenen van de (digitale) vrachtbrief.

Let wel! Via uw verzekering heeft u één keer recht op transport. Als uw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd kunt er niet meer voor kiezen om deze alsnog voor rekening van uw verzekering naar de schade- of garagebedrijf te laten brengen.

Ook kan het zijn dat de auto als gevolg van pech of schade olie lekt bij u voor de deur.

De prijs voor het transport van een auto is afhankelijk van de volgende zaken:

  • Is de auto rolbaar;
  • Staat de auto buiten op een verhard terrein waar wij met een vrachtwagen in de buurt kunnen komen;
  • Moet het transport direct gebeuren;
  • Kan het transport op een willekeurig moment binnen een tijdsbestek van een week;
  • Gaat het om één auto of meerdere tegelijk;

Vraag om een offerte.

Nee. De berger stuurt de rekening voor de berging en transport naar de alarmcentrale van uw verzekering. U hoeft niets voor te schieten.

Indien u ten minste WA verzekerd bent worden de kosten voor de berging betaald door uw verzekeringsmaatschappij. De schuldvraag is hierbij niet van belang.

Bergings- transportkosten naar een leveradres hebben géén invloed op uw no-claim of eigen risico.

Autopech en autoschade zijn twee verschillende zaken. Bij autoschade belt u met het alarmnummer op uw groene kaart van uw verzekeringsmaatschappij.

Belt u ook  met Hooikammer berging en transport 088 – 24 24 724  Wij verzorgen pechhulp voor garagebedrijven, transportbedrijven en particulieren ook zonder abonnement.

 

Wanneer Hooikammer berging & transport uw voertuig als gevolg van pech of schade veilig heeft gesteld is het van belang dat u ons zo spoedig mogelijk laat weten naar welk schadeherstelbedrijf of autosloperij wij uw auto kunnen brengen. Uw verzekeraar vergoedt vaak de eerste drie dagen stalling, daarna kunnen de stallingskosten aan de voertuigeigenaar belast worden.

U kunt het afleveradres voor uw auto mailen naar info@hooikammerberging.nl of  bel naar T 088 – 24 24 724.

Rijdt u een leaseauto? Overlegt u dan altijd eerst met uw leasemaatschappij waar uw auto naar toe getransporteerd kan worden.

Wil u afstand doen van uw voertuig, dan verzoeken wij u om het volledige kentekenbewijs inclusief overschrijvingsbewijs bij ons in te leveren. Als er een deel van het kenteken mist, kunt u een RDW formulier bij onze vestiging tekenen. Wij zorgen ervoor dat uw voertuig naar een autodemontagebedrijf wordt afgevoerd. U ontvangt de RDW vrijwaring binnen vijf werkdagen per post.

Nee. Een vervangende auto moet schoon en met een volle tank worden ingeleverd. Ook wanneer u maar een minimaal aantal kilometers heeft gereden en de tankmeter geeft nog vol aan moet u de auto aftanken.

Blijf rustig en word vooral niet boos.

Zijn er gewonden? Bel 112 en vraag om een ambulance, geef duidelijk aan waar u zich bevindt. Dit kan door het noemen van een wegnummer en hectometer of een straatnaam. Meld een aanrijding altijd aan de politie,  staat u op een rijksweg of op een gevaarlijke plek dan kunt u hiervoor 112 bellen. Staat u relatief veilig bel dan T 088 – 24 24 724

Vul samen met de tegenpartij het schadeformulier in. De politie of de weginspecteur van Rijkswaterstaat zal ter plaatse de aanrijding bij het LCM (Landelijk Centraal Meldpunt) melden en zonodig een takelwagen voor u bestellen. De chauffeur van de takelwagen zal u om uw polisnummer vragen, dit nummer vindt u op uw groene kaart. Weet u niet direct een afleveradres voor uw auto, dan kan de auto bij de berger worden veiliggesteld. Uw auto staat dan in een afgesloten stalling. De meeste verzekeraars vergoeden de eerste drie dagen stalling, daarna worden stallingkosten doorbelast.

Op alle dagen en binnen kantoortijden krijgt u bij het schadeherstelbedrijf waar uw auto wordt gebracht de beschikking over een vervangende auto. Buiten kantoortijden kan de berger u een vervangende auto verstrekken. De berger verzorgt voor u het transport van uw voertuig vanaf de stalling naar het door u opgegeven adres. Facturatie geschiedt rechtstreeks aan uw verzekeraar.

Indien uw auto total loss is kunnen wij voor u een vrijwaring verzorgen, u dient dan het overschrijvingsbewijs van de auto bij ons in te leveren. U ontvangt dan de vrijwaring binnen enkele dagen per post.

In veel gevallen krijgt u van het schadebedrijf waar u uw auto laat repareren gedurende de reparatie een vervangende auto. De meeste autoschadebedrijven wachten met het geven van een vervangende auto tot uw schadeauto daadwerkelijk is aangeboden bij het schadebedrijf.

Load More

Pechhulp

Aanrijding op onderliggend wegen net.

Als u een aanrijding heeft gehad en u vertrouwt het niet om verder te rijden dan kunt u via het alarmnummer op uw groene kaart (van uw verzekering) een berger laten komen maar u kunt ook rechtstreeks ons bellen 088 – 24 24 724. Voor de berger is het niet van belang dat de politie erbij is geweest. Wilt u dat de politie komt bel dan 0900-8844.

Ja! Het is mogelijk dat wij uw auto bij u thuis afleveren. Het is wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering voor het aftekenen van de (digitale) vrachtbrief.

Let wel! Via uw verzekering heeft u één keer recht op transport. Als uw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd kunt er niet meer voor kiezen om deze alsnog voor rekening van uw verzekering naar de schade- of garagebedrijf te laten brengen.

Ook kan het zijn dat de auto als gevolg van pech of schade olie lekt bij u voor de deur.

Zorg eerst voor uw eigen veiligheid!
Staat u op een snelweg of op een drukke N weg? Stap direct uit uw auto en zoek een veilige plek. Ga zo mogelijk achter de vangrails staan. Plaats, indien aanwezig, een gevaren driehoek 100 meter achter uw auto. Zorg dat u weet waar u staat (zoek een groene hectometerpaal) en bels  088 – 24 24 724 of 112. U wordt en elk geval kosteloos verplaatst naar de eerstvolgende veilige locatie.

Nee, afhankelijk van van uw pech- of verzekeringspolis heeft u wel of geen recht op een vervangende auto.

  • Neem uw huurcontract mee;
  • Zorg dat de auto is afgetankt;
  • Zorg dat de auto netjes wordt ingeleverd;
  • Zorg dat u al uw persoonlijke spullen uit de auto heeft gehaald;
  • Zorg dat u uw reis vanaf de inleverlocatie heeft gepland.

Nee, bel vooraf met 088 – 24 24 724 om te informeren of u uw huurauto bij ons kunt inleveren.

Nee. Hooikammert Automotive fungeert als depot van een aantal vervangende vervoerorganisaties. Wij geven auto’s uit en nemen auto’s in namens deze organisaties. Wij hebben géén invloed op de condities en de duur van de huurovereenkomst.

Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er meerdere opties om thuis te komen.

  • U rijdt mee met de autohulpdienst en krijgt een huur- of leenauto bij de garage.
  • De autohulpdienst zet u thuis af. (enkel als dit in de directe omgeving is)
  • U krijgt op locatie van de autohulpdienst een vervangende auto.
  • U krijgt een taxi op locatie van de autohulpdienst.

Als uw auto niet gerepareerd kan worden zal hij naar een garage worden gebracht.

Afhankelijk van hoe de hulp tot stand is gekomen zijn er verschillende opties:

  • Uw auto wordt naar de dichtsbijzijnde merkdealer gebracht.
  • U heeft de mogelijkheid om uw auto naar een garage/dealer van uw keuze te laten brengen.

Neem rechtstreeks contact op met een autohulpdienst.

U kunt ons bellen op 088 – 24 24 724. Hooikammer berging en autotransport helpt tegen een vast tarief per hulpverlening. U hoeft niet lid te worden en u betaalt contant, per pin of online.

Denk om de volgende zaken als u wacht

  • Zorg dat u telefonisch bereikbaar blijft voor de hulpdienst.
  • Denk goed na over wat er is gebeurd met uw auto. Hoe beter u kunt omschrijven wat er mis is gegaan met uw auto, hoe beter de pechhulpmonteur u kan helpen.
  • Blijf bewust van uw eigen veiligheid en die van uw passagiers.
  • Maak u zichtbaar door een geel/oranje veiligheidshesje aan te trekken.
  • Controleer of u de gevarendriehoek heeft geplaatst op 15o meter van uw voertuig.

Load More

Transport

De prijs voor het transport van een auto is afhankelijk van de volgende zaken:

  • Is de auto rolbaar;
  • Staat de auto buiten op een verhard terrein waar wij met een vrachtwagen in de buurt kunnen komen;
  • Moet het transport direct gebeuren;
  • Kan het transport op een willekeurig moment binnen een tijdsbestek van een week;
  • Gaat het om één auto of meerdere tegelijk;

Vraag om een offerte.

Wanneer Hooikammer berging & transport uw voertuig als gevolg van pech of schade veilig heeft gesteld is het van belang dat u ons zo spoedig mogelijk laat weten naar welk schadeherstelbedrijf of autosloperij wij uw auto kunnen brengen. Uw verzekeraar vergoedt vaak de eerste drie dagen stalling, daarna kunnen de stallingskosten aan de voertuigeigenaar belast worden.

U kunt het afleveradres voor uw auto mailen naar info@hooikammerberging.nl of  bel naar T 088 – 24 24 724.

Rijdt u een leaseauto? Overlegt u dan altijd eerst met uw leasemaatschappij waar uw auto naar toe getransporteerd kan worden.

Wil u afstand doen van uw voertuig, dan verzoeken wij u om het volledige kentekenbewijs inclusief overschrijvingsbewijs bij ons in te leveren. Als er een deel van het kenteken mist, kunt u een RDW formulier bij onze vestiging tekenen. Wij zorgen ervoor dat uw voertuig naar een autodemontagebedrijf wordt afgevoerd. U ontvangt de RDW vrijwaring binnen vijf werkdagen per post.

Ja in alle gevallen is het transport verzekerd. Bij hele exclusieve auto’s kan het zijn dat er een aanvullende verzekering nodig is. Ook dat regelen wij voor u.

De levertijd is gewoonlijk binnen vijf werkdagen.

De levertijd vanuit het buitenland is gewoonlijk binnen tien werkdagen.

Heeft u suggesties, vragen of een klacht? Of wilt u een verloren voorwerp melden? U kunt dit melden aan onze klantenservice. Onze medewerkers kunnen u snel verder helpen. U kunt uw vragen telefonisch of per e-mail stellen.

Load More

Opslag

Het is mogelijk één of meerdere auto’s op te slaan bij Hooikammer Autmotive.

Bel of mail voor een vrijblijvende offerte.

Het is mogelijk één of meerdere motorfietsen op te slaan bij Hooikammer Autmotive.

Bel of mail voor een vrijblijvende offerte.

Load More

Verkoopondersteuning

Heeft u suggesties, vragen of een klacht? Of wilt u een verloren voorwerp melden? U kunt dit melden aan onze klantenservice. Onze medewerkers kunnen u snel verder helpen. U kunt uw vragen telefonisch of per e-mail stellen.

Hooikammer Automotive verzorgt de reiniging van uw voertuig. Het voertuig wordt van binnen en buiten geheel gereinigd, eventuele achtergebleven items worden verwijderd.

Hooikammer Automotive voorziet op aanvraag ook in het genereren van een Audatex rapport in geval van schade aan het ingeleverde voertuig. Middels dit rapport kan de opdrachtgever eventuele schades verhalen bij de verzekeraar.

Voor het veilen/verkopen van voertuigen is het bij Hooikammer Automotive mogelijk een kant-en-klaar veilingrapport aan te vragen. Dít rapport wordt afgestemd op de eisen van het veilinghuis naar keuze. De opdrachtgever kan dit rapport aanbieden bij het desbetreffende veilinghuis, het door ons laten verzorgen scheelt kostbare tijd.

Load More

Stel uw vraag

Heeft u een vraag waarvan u het antwoord niet terugvindt in ons overzicht? Stel uw vraag dan aan ons via onderstaand formulier. Wij zullen u antwoorden per e-mail en uw vraag mogelijk opnemen in ons overzicht.

 

Uw vraag:

What question is being answered?

Uw e-mailadres (voor antwoord op uw vraag):

What name should be displayed with your FAQ?

WILT U OOK SNEL EN ZORGELOOS GEHOLPEN WORDEN?CONTACT OPNEMEN

© Copyright 2018 | Hooikammer Automotive